Geen categorie · Installations · Permanent bed · Storage

LPG Gas build in

What should have been 4 days ended up in 1 month before this project was finished. (They had a good reason as the owner had hart issues…..but he is ok now). This company is experienced in USA vehicles and build in our new LPG installation. People living in the USA will think what? LPG is for cooking.. Why would you even want this? Well, here’s the reason; Fuel prices: Gas €1,67/L —— LP Gas €0,83/L (in Belgium and Luxembourg even € €0,43! Example: Driving from our house in the Netherlands to Barcelona Spain and back is approx. 3000KM (186 miles). With regular Gas Thats €1.431,-  With LP Gas it’s below €700.  The costs for such an installation is €2.700 but will pay back within one year. (Depending on how much miles/km you travel). We can travel approx. 800km (497 miles) on the 2 tanks and have 2 LPG flue gas ducts 1 on each side of the coach which seemed like a smart add on.

1 EURO =1,066 DOLLAR – – – – – –  1 GALLON = 3,79 LITER – – – – – – 1 MILE = 1,6 KILOMETER  

This is an IMPCO 300 system. At first we preferred the IMPCO 425 series, as this system is able to release more flow (LP Gas) into the carburetor and is therefore a better choice on moments where you will need some extra power. (as in the mountains), but.. the 425 arm that is connected with the carburetor needs to much space under the motor hood. The motor hood would have to be lifted about 4cm to make it fit. (The man said yes to the power but the wife said no to the new interior design). The 300 system fits perfectly and the hood is closed so nothing had to change in the front. In the back I had to flip the water tank and reconnect the hoses to make the 110L tank fit.

Since i’m not a big fan of driving in to the mountains the choice for the smaller 300 system was easy made. It runs like the sun, supplies plenty of engine power and is very safe. This doesn’t mean that the 300 system isn’t capable of climbing. I know GMC owners with a 300 system and they are driving it in to the mountains every year. Another great improvement is that filling up the 2 LPGas tanks takes only a few minutes. Try that with the original GMC connected gas tanks where you have to release the fill nozzle all the time to let the gas flow in the 2nd tank.

So this is how it looks now under the future permanent bed. 1x 110L and 1x 160L tank. The bed is our next project -after the window valences/boxes for the wooden mini blinds. The space we had planned for the drawers is not 70 cm deep but only 35cm. That is not a big storage space but hey we can drive back home with the lower fuel costs if we need anything…..

IMG_7542IMG_7546

 

 

Advertisements

4 thoughts on “LPG Gas build in

  1. Netjes, Chris. Ziet er goed uit.
    Hoe zit het met de gewichtsverdeling? Worden de voorwielen niet teveel ontlast ?
    Ik zou je zeker aanraden de boel eens per as te wegen, zodat je ook je bandenspanning optimaal kunt regelen.
    Gr. Daniël

    Like

  2. dag Chris,
    eerst en vooral wil je bedanken voor deze prachtige blog!
    ik heb zelf ook net een palm beach uit ’77 gekocht in de VS en komt binnen een paar weken deze kant uit.. het ziet ernaar uit dat mij ook nog een paar dingen te wachten staan..
    ben momenteel nog met mn papieren bezig en daar gaat mn eerste vraag al over:
    volgens de man die mn import gaat doen is die title op mijn naam niet nodig. de verkoper stelde het zelf wel voor om deze te laten notarizen, maar dat hoefde niet (volgens de importeur)
    jij raad mij aan om dat wel te doen als ik het goed begrijp?
    ik ben bang dat ik je raad in de toekomst nog vaak nodig heb..

    alvast bedankt!

    Yves uit België

    Like

    1. Hallo Yves, allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Je staat voor een groot avontuur…… Wij hebben de GMC zelf geimporteerd en hadden de title niet op naam staan wat in Brunswick export voor problemen zorgde. Diegene die het voor je doet heeft misschien ervaring met medewerkers in een andere haven en kan best gelijk hebben. Let wel op de regels mbt title op naam staan zijn veranderd! Omdat er zoveel gestolen werd is het nu dus wel verplicht. Als je dus bij de export een douane medewerker hebt die de regels kent….. heb je een probleem. Ik adviseer je dus om het wel doen ondanks dat diegene waar je mee werkt tot nu toe mazzel heeft gehad. Groetjes, Petra

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s